Velkommen til oss!
FrI FRAKT PÅ ALLE ORDRE OVER Kr 1000,-

Kundeservice



Leveringsbetingelser og risiko

Woolme.no står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@woolme.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Vi anbefaler å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.


Retur

Ønsker du å returnere en vare?

Slik gjør du:
1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed på post@woolme.no senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.
2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.
3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Av hygieniske årsaker kan ikke badetøy og undertøy returneres, se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på post@woolme.no dersom du har spørsmål.

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til post@woolme.no senest 14 dager fra du mottok varen. Få en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.
Merk: Varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrefristen og varen er i samme stand som ved utsendelse. 

 


Reklamasjon

Ta alltid kontakt med oss på post@woolme.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes rasket mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på epost eller telefon og vis til ditt ordrenummer. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på vår regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottok varen i retur.

 


Bestilling

Woolme.no er et samlenettsted for merker som fører ullprodukter av høy kvalitet.
Du ser hvilke størrelser og farger som er igjen av et produkt til høyre inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på post@woolme.no, husk å markere eposten med bestillings-ID og emne.
Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, i hektiske perioder kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.
Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.



Betaling

MVA på 25% inngår i alle priser. Personer bosatt på steder som har MVA-fritak, må ta kontakt på post@woolme.no vedrørende dette.
Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post.
Du kan selv velge den betalingsmåten som passer deg best; betalingskort, faktura eller delbetaling gjennom Klarna.

Ønsker du delbetaling gjennom klarna må du ha fylt 18 år. For å bestille varer hos woolme.no må du ha fylt 15 år, eller ha skriftlig godkjenning fra en foresatt. Woolme.no kan uten forvarsel kansellere bestillinger som ikke oppfyller disse kravene og som en konsekvens utestenge brukere på ubestemt tid.

Kortbetaling

Slik gjør du: Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse.
Velg betaling med VISA eller MasterCard.
Fyll inn kortnummer, utløpsmåned og -år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene i signaturfeltet).
Fyll inn kode fra kodebrikke, passord eller lignende for å gjennomføre kjøpet med 3D-secure.
Beløpet reserveres på din konto umiddelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort før reservasjonen evt. blir utløst.
Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet.

Fakturabetaling gjennom Klarna

Når du velger faktura («Betal om 14 dager») som betalingsmåte er det Klarna som håndterer dette.
Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp, månedsgebyret er på 45,- og renten er på 22 %.

Slik betaler du med faktura: Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Opplysningene du oppgir her må stemme overens med det som står i folkeregisteret.
Velg betaling med Klarna «Betal om 14 dager». Fyll inn ditt fødsels- og personnummer. Dersom det er første gang du handler med Klarna, kan Klarna gjennomføre en kredittsjekk på deg.
Dette vil du bli varslet om i etterkant. Du skal innen 14 dager motta en faktura enten per post, eller per e-post, til den e-postadressen du har opplyst i din bestilling. Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr på 64,00 kr og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Vi ber om at alle spørsmål vedrørende faktura, forsinket faktura eller feil faktura rettes mot Klarna. Kontaktinformasjon finner du på https://klarna.com/no/support.

Rabattkode

Dersom du har en rabattkode du ønsker å benytte på woolme.no, må koden tilføyes og aktivere i din «handlevogn».
Dersom ikke annet er opplyst, dekker rabattkoden kun prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handle vare(r) for lavere beløp enn verdien på rabattkoden (dette gjelder i tilfeller hvor rabatten er et beløp, ikke ved prosent avslag). 
Dersom du har glemt å legge inn din rabattkode før betaling, kan vi dessverre ikke endre dette i etterkant.